» سئوالات متداول » سوالات متداول عمومی

سوالات متداول عمومی

ما به عنوان تامین کنندگان کالا و خدمات در بخش خصوصی چگونه می توانیم با شرکت ارتباطات زیر ساخت تعامل داشته باشیم؟

الف) تمامی آگهی های مناقصه و مزایده این شرکت درپر‍تال شرکت در بخش آگهی های مناقصه و مزایده بارگذاری می شود.

ب) در راستای تحقق دولت الکترونیک برای تامین کالا و خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت می توانید به سامانه ستاددولت(https://iran.gov.ir/) مراجعه نمائید.

اقدامات شرکت ارتباطات زیرساخت برای تسریع در عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات کدام است؟

  1. تأمین ارتباط میان زیرشبکه های ملی اطلاعات
  2. راه اندازی مراکز و شبکه های IXP و  NIN برای تبادل سریع اطلاعات و کاهش هزینه اپراتورها
  3. ایجاد درگاههای بین الملل در 4 نقطه
  4. امکان ایجاد زیرشبکه اختصاصی برای کلیه اپراتورها و نهادها
  5. کاهش هزینه های ارتباطات داخلی
  6. توسعه ظرفیت هسته شبکه در کلیه لایه ها
  7. نگهداری ظرفیتهای شبکه توسط متخصصین داخلی
  8. ارائه خدمات هم مکانی
  9. حمایت از پیام رسانهای داخلی
  10. ارائه سرویس حفاظت در مقابل حملات
  11.  جداسازی لایه درگاه های بین الملل با یک AS مستقل
  12. تفکیک ترافیک داخل و خارج
  13. تدوین و اجرای طرح DRP

شرکت ارتباطات زیرساخت چه برنامه هایی برای جذب مشتریان و ارایه خدمات با کیفیت دارد؟

  1. تأمین ظرفیتهای بین الملل متناسب با نیازمندیهای داخل
  2. تأمین ظرفیتهای داخلی مورد نیاز برای تبادل اطلاعات اینترنت بین الملل
  3. ایجاد سامانه های اندازه گیری کیفیت و قراردادن در معرض دید عموم
  4. راه اندازی سرویس مورد تقاضای مشتریان ظرف مدت 48 ساعت
  5. رفع خرابی های شبکه در کمتر از 4 ساعت
  6. محاسبه و پرداخت خسارت به مشتریان مطابق مصوبه 222
  7. شناسایی و دفع حملات انجام شده به شبکه
  8. راه اندازی سامانه ارتباط با مشتریان(1588) در خصوص پیگیری مشکلات و رفع خرابی سرویس های مشتریان
  9. راه اندازی سامانه Ticketing و ثبت وقایع مربوط به روند رفع خرابی از سرویس های مشتریان

فیبر تاریک چیست و شرکت ارتباطات زیرساخت با بهره گیری از این سرویس، چه خدماتی را ارایه می دهد؟

فیبر تاریک همان فیبرنوری خام است که به سیستم‌های انتقال دیگر اتصال نداشته باشد؛ در واقع زمانی که اطلاعات روی فیبرها قرار دارد، اصطلاحا به آنها فیبر روشن یا فیبر در حال استفاده گفته می‌شود و  و هنگامی که اطلاعاتی  بر روی آنها نیست، به آنها فیبر تاریک گفته می‌شود، ارائه فیبر تاریک به بخش خصوصی، در شرایطی که فیبرها بدون استفاده و اتصال به سیستم‌های انتقال هستند، راهی برای استفاده بهینه از منابع و امکانات ارتباطات کشوراست .

همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت با بخش خصوصی در این زمینه، برای آن است که توسعه شبکه سریع‌تر و روان‌تر انجام شود و با دخالت بخش خصوصی از جمله اپراتورها و شرکت‌های دارنده پروانه FCP، هم هزینه‌ها برای بخش دولتی کاهش یافته و هم سرعت ارائه سرویس افزایش پیدا می‌کند.به موجب این دستورالعمل، اجازه استفاده از تار تاریک به عنوان سرویس جدید ، فقط در محدوده داخل استانی و مسیرهایی در کشور میسر می شود که تامین ارتباط از طریق سایر امکانات موجود در سبد محصولات شرکت، امکان نداشته باشد. این سرویس جدید به دارندگان پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه های ارتباطی ثابت و سیار از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارایه می شود.

 

کاهش قیمت «خدمات هم مکانی در شرکت ارتباطات زیرساخت، به چه نحوی  در حال انجام است؟

خدمات هم مکانی طی دو سال اخیر به منظور ارایه خدمات ارتباطی و ارایه تسهیلات فنی برای اتصال مشتریان و اپراتورها به شبکه زیرساخت ، فراهم شده است.

تعرفه خدمات هم مکانی به روز رسانی شده و پیرو این تصمیم  تعرفه ارایه این خدمات در مراکز ارتباطی استان ها در مقایسه با تهران بین 25 تا 38 درصد برای هر راک کاهش یافته است .

پیش از این تعرفه راک های شرکت ارتباطات زیرساخت در مراکز ارتباطی این شرکت در تمامی شهرها یکسان و برابر با 80 میلیون ریال برای یک راک کامل محاسبه می شد، در مصوبه جدید این تعرفه برای مراکز ارتباطی شرکت درشهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، بومهن و اهواز، 60 میلیون ریال و برای سایر مراکز ارتباطی شرکت، 50 میلیون ریال شده است .

این کاهش تعرفه به منظور بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری های شرکت ارتباطات زیرساخت وتمرکز زدایی خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات از مراکز اصلی ارتباطی تهران بزرگ، صورت گرفته است.