صفحه اصلیجزییات خبر
وزیر ارتباطات در حیاط دولت:

قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور، راه حل نیست / سازمان سنجش به سراغ راهکاری نوین همچون «آشکارساز سیگنال» در حوزه های برگزاری آزمون برود / تلاش می کنیم سکوهای داخلی از جمله «ویراستی» بستر ارتباطی برای مردم و مسئولان باشد

قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور، راه حل نیست / سازمان سنجش به سراغ راهکاری نوین همچون «آشکارساز سیگنال» در حوزه های برگزاری آزمون برود / تلاش می کنیم سکوهای داخلی از جمله «ویراستی» بستر ارتباطی برای
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور، راه حل نیست، از وزارت علوم و سازمان سنجش خواست که به جای اصرار بر قطع اینترنت، از روش‌ها و فناوری‌های مربوط به آشکارساز ارتباطات در حوزه های برگزاری آزمون استفاده کنند.

به مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در مورد پیشنهاد قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور از سوی وزارت علوم گفت: قطع اینترنت نمی‌تواند کمکی کند و فناوری‌هایی وجود دارند که بتوان حتی در صورت قطع اینترنت هم ارتباط را برقرار کند.
وی با اشاره به هم‌فکری با وزارت علوم برای پیدا کردن راهکاری برای جلوگیری از قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور، افزود: توصیه ما به همکاران سازمان سنجش این است که با استفاده از فناوری‌ها و روش‌های آشکارساز سیگنال، این امکان ایجاد شود تا هرگونه ارتباط ممنوعه‌ای که داوطلبان دارند، تشخیص داده و شناسایی شود چراکه با قطع اینترنت نیز ممکن است بتوان ارتباط ایجاد کرد.
زارع پور در پاسخ به سؤال دیگری در مورد پلتفرم ویراستی، تصریح کرد: ویراستی شبکه اجتماعی ایرانی است که چند ماه می‌شود که راه‌اندازی شده و مثل سایر سکوهای ایرانی تلاش داریم با حمایت‌های وزارت ارتباطات، آن را به بستری برای ارتباط مردم با یکدیگر و همچنین با دولتمردان تبدیل کنیم.
وی افزود: در وزارت ارتباطات تکلیف کردم تا تمام معاونان و مدیران کل استانی در این پلتفرم حضور داشته باشند تا از این طریق همکاران من سؤالات و مشکلات مردم را دنبال و پاسخ دهند.
وزیر ارتباطات با اظهار امیدواری نسبت به اینکه، ویراستی به شبکه اجتماعی ایرانیان برای ارتباط با یکدیگر تبدیل و بستری برای مطالبه گری مردم شود، اظهار کرد: روزانه یکی دو ساعت برای حضور در فضای مجازی وقت می‌گذارم و معمولاً حدود نیم ساعت برای فعالیت در ویراستی و پاسخ دادن به پیام‌های کاربران، لابه‌لای جلسات و در طول مسیر وقت می‌گذارم. پیام مردم را می‌خوانم، پاسخ و ارجاع می‌دهم و به‌طوری‌که روزانه به 20 تا 30 نفر پاسخ می‌دهم.
زارع پور با تأکید بر اینکه باید در جریان مطالبات مردم قرار بگیریم و مشکلات مردم را پیگیری کنیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم بسترهای بومی به محل حل مشکل مردم و ارتباط مستقیم با مسئولان تبدیل شوند.

۱۰ خرداد ۱۴۰۲
لوگو سایت
  • ساختمان مرکزی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، ورودی 17
  • خدمات داخلی service.sales@tic.ir
    خدمات بین‌الملل commercial.contract@tic.ir
    روابط عمومی و امور بین‌الملل news@tic.ir
۸ نفر
۱,۱۰۲,۲۱۰ نفر
۶ نفر
۳۸۵ نفر
۱ بهمن ۱۴۰۲
۳۱,۵۷۲ نفر
35.171.45.182
Other
USA
عناوین آبی
عناوین قرمز
افزایش سایز قلم
کاهش سایز قلم
بزرگ نمایی
کوچک نمایی
بازگشت به پیشفرض