صفحه اصلیجزییات خبر

نتایج نظرسنجی رضایت کارکنان از خدمات بیمه تکمیلی اعلام شد

نتایج نظرسنجی رضایت کارکنان از خدمات بیمه تکمیلی اعلام شد
فرایند نظرسنجی از کارکنان در خصوص خدمات بیمه تکمیلی آسیا با مشارکت بیش از 430 نفر از همکاران شرکت انجام و نتایج آن اعلام شد.
 

نظرسنجی از خدمات بیمه تکمیلی آسیا، بنا به درخواست اداره کل توسعه سرمایه انسانی، به صورت الکترونیکی انجام شد. تعداد شرکت کنندگان در این نظرسنجی 431 نفر بوده که در مقایسه با سال قبل حدود 5 برابر بیشتر شده است.  

بر اساس این گزارش، ازمیان 431 پاسخگو 71.2 درصد را همکاران مرد و 28.8 درصد را همکاران زن تشکیل داده‌اند هرچند با توجه به تعداد جمعیت بانوان و آقایان شاغل در شرکت، میزان مشارکت هر دو گروه تقریبا یکسان و حدود 25 درصد است.

بیشترین تعداد پاسخگویان این نظرسنجی در بازه سنی 41 الی 50 سال با 38.5 درصد قرار دارند همچنین دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس‌ با46.6 درصد پیشتاز مشارکت در این نظرسنجی می‌باشند. سابقه خدمت بیش از 30 درصد پاسخگویان بالای 26 سال و همچنین حدود 71 درصد پاسخگویان از کارکنان رسمی و محل خدمت 73.3 درصد آنان نیز تهران می‌باشد. 82.4 درصد از همکاران علاوه بر خود، خانواده‌هایشان نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی آسیا می‌باشند. همچنین89.6 پاسخگویان این نظرسنجی اظهار نموده‌اند که بندهای قرارداد بیمه تکمیلی را مطالعه و از آن اطلاع دارند.

نتایج حاصل از تحلیل کیفیت و نحوه ارائه خدمات بیمه تکمیلی آسیا در بخش عمومی بیانگر نکاتی است که توجه بیشتر به آن موجب رفع کاستی‌ها و جلب رضایت همکاران می‌گردد. امتیاز هریک از شاخص‌های عمومی بیمه تکمیلی در همه موارد نزدیک به عدد میانگین (عدد3) و یا کمی بالاتر از آن بوده و در این میان بالاترین امتیاز با عدد 3.39 مربوط به سرعت ارسال پیامک ثبت اسناد درمانی و کمترین امتیاز نیز مربوط به رضایت از بازه زمانی تحویل فاکتور تا پرداخت هزینه درمان با امتیاز 2.77 از 5 است. بدیهی است که جلب رضایت همکاران در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است.

کاهش میزان نارضایتی از برخی از خدمات بیمه تکمیلی

خدمات بیمه‌گر تکمیلی آسیا در بخش عمومی با شاخص‌های"رضایت از متصدیان" و "رضایت از پرداخت هزینه‌ها" نسبت به سال‌ گذشته مقایسه گردیده است.

بر اساس این گزارش، میزان رضایت از نحوه پرداخت هزینه‌ها، حدود 7 درصد نسبت به سال 97 رشد داشته اما میزان رضایت 28.77 درصدی پاسخگویان همچنان عدد مناسبی برای جلب رضایت همکاران نیست.

از دیگر نکات قابل توجه در این نظرسنجی کاهش 9 درصدی جامعه ناراضیان از نحوه برخورد متصدیان نسبت به سال قبل است که افزایش چشمگیری در سطح میزان رضایتمندی این شاخص ایجاد ننموده بلکه موجب افزایش شمار افرادی شده است که نظر متوسط نسبت به این مورد داشته‌اند.

مقایسه سقف پرداخت‌ها برای درمان‌های تخصصی نیز نشان‌دهنده افزایش میزان رضایت در کلیه مواردی است که مورد سوال واقع شده است هرچند در این میان افزایش رضایتمندی از سقف پرداخت هزینه زایمان طبیعی و سزارین و رفع عیوب انکساری نسبت به سال 97 به ترتیب با 37.4 و 34.9 درصد رشد بیشترین و جراحی‌های عمومی و تخصصی و بستری‌ها با میانگین 8 درصد رشد نیز کمترین میزان تغییرات رضایتمندی است.

خدمات دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی یکی دیگر از محورهای این نظرسنجی بود که 49.3 درصد پاسخگوین از آن استفاده نموده‌اند. بیشترین میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی مربوط به ترمیم و عصب‌کشی است. میزان نارضایتی از سقف پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی به میزان 52.6 درصد، فرایند دریافت مدارک دندانپزشکی به میزان 48.6 درصد و تعداد و پراکندگی مراکز دندانپزشکی به میزان 53.8 درصد قابل تامل و بازنگری در ارائه این خدمت است.

 

نظرات و پیشنهادات و جمع‌بندی

ارائه نظرات سازنده چه در باب نقد و یا پیشنهاد از طرف همکاران که طرف اصلی این نوع قراردادها هستند علاوه بر اینکه بیانگر حس مسئولیت است باعث خدمت‌رسانی بهتر به شرکت نیز می‌باشد. در خاتمه این گزارش به جمع‌بندی نظرات همکاران پرداخته و امید است که نظرات ارائه شده با رعایت انصاف در قراردادهای آتی مد نظر قرار گیرد:

نظارت مستمر و پایش عملکرد شرکت بیمه‌گر، شفاف‌سازی پرداختی‌ها و اطلاع‌رسانی در صورت عدم پرداخت هزینه‌ها، همچنین منع برخورد سلیقه‌ای در خصوص ارائه خدمات، رفع مشکل مراجعه حضوری همکاران شاغل در شهرستان‌ها به مراکز استان و سایر مواردی از این قبیل همگی نشان‌دهنده آن است که فرایند بیمه تکمیلی باید شکلی مکانیزه به خود بگیرد و البته جهت تاکید و تایید آن، موضوع مربوطه بطور مستقیم نیز در نظرسنجی مورد پرسش واقع شده و حدود 70 درصد از شرکت‌کنندگان از طراحی اپلیکیشنی که بتواند فرایند بهره‌مندی از خدمات بیمه را مکانیزه کند استقبال نموده‌اند.  

در نظرگرفتن یک پاسخگو صرفا جهت تماس‌های تلفنی جهت کاهش ترددها و تنش‌ها و همچنین برخورد صبورانه‌تر کارکنان بیمه از دیگر درخواست‌های پاسخگویان می‌باشد.

رفع تبعیض در بهره­مندی از امکانات بیمه و پرداخت حق بیمه برای فرزندان و والدین بانوان شاغل نیز از جمله موارد مهم می‌باشد.

تاخیر در پرداخت هزینه های بیمارستانی و همچنین قرارداد با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیشتر نیز از جمله مشکلات و درخواست‌های پاسخگویان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۸ فروردین ۱۳۹۹
پایان خبر/
لوگو سایت
  • ساختمان مرکزی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، ورودی 17
  • خدمات داخلی service.sales@tic.ir
    خدمات بین‌الملل commercial.contract@tic.ir
    روابط عمومی و امور بین‌الملل news@tic.ir
۲۶ نفر
۱,۱۰۱,۰۷۱ نفر
۱۶۱ نفر
۴۲۹ نفر
۱ بهمن ۱۴۰۲
۳۱,۵۷۲ نفر
44.222.82.133
Other
USA
عناوین آبی
عناوین قرمز
افزایش سایز قلم
کاهش سایز قلم
بزرگ نمایی
کوچک نمایی
بازگشت به پیشفرض